D' followers!

Sabtu, 6 Ogos 2011

Berbuka di Resort Sungai Perak

Assalamualaikum...apa khabar? Alhamdulillah, hari ini Allah kurniakan kesihatan yang baik kepada diri saya. Saya harap, anda juga sama.


Awal petang tadi, sekitar jam 2 petang, mak su saya telefon ke rumah kami. Dia kata, pak yan kami mahu belanja kami berbuka puasa di Resort Sungai Perak. Apa lagi, kami pun YEAY!!! (mana ada, main2 saja)


So, petang tu, lebih kurang pukul 6, kami pun bersiap-siaplah. Pakai bedak dan deodoran biar kekal wangi. (chewah!!!) Mak su janji mahu datang jemput pukul 6.15, tup2 pukul 6.45 baru sampai. Baguslah, dapat saya tengok episod baru Upin & Ipin sedikit. Sambil2 tungg mak su tu kitorang pose depan kamera bersama dengan mak.


Anum dan mak

mak dan saya

mak dan Aiman

Ni dengan si bongsu, Aisyah

mak dan Oni
Yang ni pulak, mak posing sorang2...
Baru nak bertolak...

Adik-adik 3 orang ikut kereta maksu ni...

Waktu kami sampai kat sana, mak yong, Paksu An dengan Pak Yan and family dah tunggu. Haziq sudah senyum2 apabila nampak Aiman. Harris pula dah besar. Gigi pun sudah banyak. Rasanya waktu jumpa raya tahun lepas, dia tak ada gigi lagi.


Kami sampai awal. Belum lagi pukul 7. Maksudnya, kena tunggu lagi 30 min+ sebelum masuk waktu berbuka. Sambil2 tu kami sempat ber-posing tangkap gambar lagi. (Haha...guna kamera handphone saja.)













Lagi 10 minit nak masuk waktu, kitorang pun mulalah beratur nak ambil makanan dan minuman. Alhamdulillah, makanan di sini sedap dan enak. Cuma agak pedas bagi orang yang lidah nipis seperti saya ini. Tapi, tidak mengapa kerana saya tak kisah untuk ulang alik mengisi air.


Calculations juadah berbuka saya hari ini...

  • 1 1/2 senduk nasi putih                    +
  • satu senduk kuah kari+daging         +
  • satu senduk kuah masak lemak       +
  • satu senduk udang masak rendang  +
  • 6 gelas air...haha                              +
  • sepotong kuih 
Sama dengan...= Burp! Alhamdulillah, kenyang sudah.


Lepas berbuka pun main posing2 lagi...huhu...
Meir


Melayan keletah Harris dengan kucing...



Apa-apa pun, thank you very3 much to my uncle, Pak Yan sebab sudi belanja kami sekeluarga. Moga pintu rezeki akan selalu terbuka untuk pak yan dan keluarga. Lain kali kalau dapat bonus lagi, belanjalah lagi ya...hehe.


p/s-takde nota kaki untuk kali ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan