D' followers!

Rabu, 3 Ogos 2011

My Notebook's AC Adapter is Broken!

Apahal pula tiba2 tajuk post saya kali ini dalam Bahasa Inggerris, ya? Hehe...saja nak mencipta kelainan. (Iyalah tu...)


Ya, kawan2 dan teman2, AC Adapter @ pengecas bagi notebook Acer yang kami kongsi satu keluarga sudah rosak. Bukannya rosak apa, cuma getah penebat yang melilit wayar-wayar di dalamnya sudah terkopek dan terkoyak. Hal ini secara tidak langsung telah menjejaskan wayar-wayar yang telah terdedah itu lalu mengakibatkan ia tidak berfungsi dengan baik. 


Hal ini telah menyebabkan notebook kami tidak dapat digunakan untuk sementara waktu kerana keadaan baterinya yang lemah akibat gagal dicas dan disambung kepada AC Adapter.


Bahagian wayar yang terjejas...

Kasihan si wayar pengecas ni...

Walaupun kami telah berusaha untuk merawatnya menggunakan bandage luka, (Ya, bandage luka bukan pita pelekat...) namun usaha itu tidak menjadi. (Bertahan beberapa hari saja) Bukan makin baik malahan semakin teruk. 

Oleh kerana hal itu, tanpa segan silu, saya telah mengambil netbook 1 Malaysia adik saya untuk digunakan tanpa kebenarannya. Haha...tak apa, adik saya ni sporting

Netbook 1 Malaysia adik saya...
Ac Adapter yang telah rosak tu kami ingat nak bawa ke kedai elektrik. Mana tahu kot2 boleh diganti saja wayar di dalam tu. Jimat sikit duit. Kalau tak boleh, nak tak nak kenalah beli pengecas yang baru.

p/s- Semua novel2 yang sedang saya tulis ada kat dalam notebook tu. (TT_TT)...Whuaa! Cepatlah baik!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan