D' followers!

Khamis, 4 Ogos 2011

My Notebook's AC Adapter is Broken! -Part 2-

Assalamualaikum! Apa khabar? Saya harap anda semua sihat dan ceria...


Semalam saya telah menulis berkenaan Ac Adapter notebook kami yang rosak. Hari ini saya masi mahu menulis hal yang sama.


Semalam, adik saya, Che' Yang telah merawat wayar pengecas untuk kali yang kedua (juga dengan bandage luka). Dia dengan beraninya menyambungkan wayar itu pada notebook kami. Dan...usaha itu berjaya... (yeah!!!)


Jadi, adik2 saya pun bermainlah dengan notebook itu seperti biasa. Hinggalah pukul 9 malam tadi. Bateri notebook kami sudah mulai lemah. Jadi, Che' Yang pun menyambungkan semula pengecas pada notebook kami. Namun, malang sungguh nasib kami apabila wayar pengecas itu mulai berasap dan berbau hangit. Nasib baik tidak terbakar.


Hehe...itulah, lain kali jangan guna alatan elektrik yang sudah rosak. 


p/s- sudah serik mahu gunakan alatan yang rosak...nanti rambut terpacak, muka hitam legam baru tahu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan