D' followers!

Ahad, 31 Julai 2011

Selamat Berpuasa !!!

Baru sebentar tadi (taklah baru sangat...) penyimpan mohor besar raja-raja dah umumkan yang anak bulan bagi bulan Ramadhan telah kelihatan. Jadi, maksudnya...besok seluruh umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa penuh sebulan Ramadhan.


Wah! Seronok betul rasanya. Sekejap lagi Masjid Ubudiah dekat rumah saya hendak mulakan solat sunat yang paling popular apabila tiba bulan Ramadhan penuh berkat ini. Solat Sunat Tarrawih. Tapi saya tak pergi sebab tak ada teman. Malulah perempuan pergi masjid sorang2.


Baiklah teman2, besok jangan lupa bangun sahur. Ingat! Sahur ini bukan sekadar mengalas perut, malah kita turut diberikan ganjaran pahala kerana melakukan amalan sunat di bulan mulia ini. Dan ingat teman2! Ganjaran pahala amalan sunat di bulan Ramadhan al-Mubarak ini sama dengan ganjaran amalan fardhu di bulan2 yang lain. Jadi, apa kata kita perbanyakkan amalan sunat dan mengutip ganjaran pahala sebanyak mungkin di bulan mulia ini?


Okeylah, muazzin (tok bilal) dah memulakan bacaannya. Jadi eloklah saya tamatkan post saya kali ini di sini.


Sampai berjumpa lagi! Assalamualaikum! Dadaa!...


p/s- entah kenapa setiap kali menjelang Ramadhan hati saya mesti rasa sebak. Kenapa, ya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan